Godt nytår!

Igår og i forgårs lavede jeg en lækker islagkage, som vi skal nyde idag på årets sidste aften. Jeg har lavet den før og det var en kæmpe succes hos mine gæster. Det er desværre en opskrifter der kræver tid, men du kan lige nå det hvis du går i gang nu! Opskriften faldt jeg over i Politiken forrige Nytår – se link nedenunder.

Islagkagen består af to slags is: Nougatis og Tiramisuis. Nougatis er specielt smart på denne årstid, fordi mange, ligesom mig selv, sikkert har rester fra jule konfekt produktionen. Og hvis du også har rester af brændte mandler så indgår de også som hård nougat.
Bundene er marengsbunde med mandler og hasselnødder i. Meget lækre og nemme at lave!

Denne opskrift kan varieres ud i det uendelige. Hvad med jordbæris og vanilleis? To slags chokoladeis med kakao-marengsbunde? Kaffeis og hvis chokoladeis? Vanilleis med lakrids ripple og limeis med alm. marengsbunde? Citronis og cheesecakeis? Du kan sikkert selv finde på en god kombinationen. Skriv gerne om din variation i kommentarfeltet!
Hvis du føler dig inspireret til at lave en af variationer, men mangler en opskrift, så skriv til mig i kommentarfeltet. Så sender jeg gerne en opskrift til dig!

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE866746/nytaarsdesserten-fru-oergaards-islagkage/

Jeg håber, at jeg i 2013 med denne blog vil finde andre glade kagekoner at dele mine interesse med! Så skriv endelig til mig, hvis du også er kage-tosset eller hvis du bare har lyst til at sige hej!

Nytårsmusikken er: Flagermus ouverturen af Johann Strauss med Chicago Symphony Orchestra dirigeret af Daniel Barenboim http://www.dr.dk/Musik/Titel/Flagermusen,%20Ouverture/2250756-1-1

Godt nytår!

Kærlig hilsen kagekonen

Skriv et svar

