Min slave i køkkenet – Min Kennwood!

20130206-105644.jpg

Ja, jeg er også super glad for min mand Kennwood! Den er virkelig min slave i køkkenet. Og du har sikkert spurgt dig selv, hvordan orker hun at lave alle de brød og kager? Svaret er, at jeg ikke ville kunne realisere bare halvdelen af al den madlavning og bagning jeg altid har gang i, hvis jeg ikke havde min elskede køkkenmaskine. Den bliver brugt til at ælte gærdeje og tunge rugbrødsdeje, og er også perfekt til mørdej og småkager. Den er ikke suveræn når det kommer til kagedej a la pund til pund, fordi den ikke kommer helt ud i hjørnerne. Men pyt! Så skraber man selv dejen ned af kanterne, ind i mellem den rører. Det er jo også en gammel en efterhånden. Jeg har arvet den af min far, så den må mindst være 20 år gammel! Så selvom den arbejder utrætteligt for mig, så ønsker jeg mig snart en anden køkkenmaskine.En med større røreskål og lidt mere watt til motoren. Den mest ultimative Kennwood jeg har set, er en med induktionsplade indbygget i maskinen under røreskålen. Men den kostede også det hvide ud af øjnene! Men have hede drømme om Kenn…Kennwood kan man jo altid – Se denne beskrivelse:

KM070 Cooking Chef med induktion bruger den nyeste induktions teknologi, sammen med det planetariske indsats, er Cooking Chef i stand til at blande og tilberede mad samtidig. Det betyder du nu kan snitte og hakke grøntsager og andet tilbehør endda tilberede suppen. Da den med dens induktionsenhed, kan bringe indholdet i den rustfri røreskål helt op på 140° C. Med denne køkkenmaskine er det ingen sag at lave bearnaisesauce, risgrød, sammekogte retter, brød eller kage.

Bare man lige havde 10.000 kr i overskud til at købe sådan en kæmpe maskine. Damer vil bare have en Kenn i deres køkken! Synes du ikke også han den er lækker?

Følg med i bloggen de næste par dage. Jeg har nemlig bagt citronsmåkager med blå birkes og opskrift og foto følger her en af dagene!

Skriv et svar

