Al den snak om sure citroner og Lemon Meringue.

Al den snak om Lemon Meringue i snart hvert eneste indlæg gør, at jeg føler mig tvunget til at fortælle dig hvor du kan smage denne fantastiske kage. Desværre kender jeg ikke til en eneste cafe i miles omkreds herovre i det mørke Jylland, der kan servere en Lemon Meringue! Men i København har jeg fundet en hyggelig lille cafe der hedder Lækkerier i Borgergade 17F. Der kan du få en fantastisk Lemon Meringue pie! Faktisk så er alle deres kager af en usædvanlig kvalitet, og der er en super sød servering og stemning i den meget lille cafe. Så hvis du snart skal til København eller allerede bor der, så skal du planlægge et kaffe og kage besøg hos Lækkerier! Du vil ikke blive skuffet. Jeg er der hver gang, jeg besøger hovedstaden!
Se deres side på facebook Lækkerier

Da jeg var i Paris fik jeg Lemon Meringue Tarte (som det hedder i Frankrig) adskillige gange. De var allesammen rigtig gode! Men det absolut største stykke jeg nogensinde har fået, fik jeg serveret på “Le Loir dans la Théière” i Marais kvarteret. Hvis du googler te-salonen, så kommer der også tusindvis af billeder med deres Lemon Meringue tarte frem. Du får så stort et stykke, at langt de fleste vælger at dele. Min søster havde desværre allerede bestilt en anden kage, inden jeg nåede frem til vores te aftale. Så jeg måtte bestille et stykke kun til mig. Det syntes jeg umiddelbart var fint, indtil jeg fik kagen serveret! Du kan være sikker på, at det må have været et kæmpe stykke kage i og med, at selv ikke jeg kunne spise op! Le Loir dans la Théière ligger på 3, Rue des Rosiers,75004 Paris. Det er et uhøjtideligt sted og er meget velbesøgt. De havde en kæmpe kagebuffet, som man kunne vælge fra. Alle kagerne så fantastisk ud, men jeg kunne altså ikke spise mere den dag! Så du må endelig besøge te-salonen næste gang du er i Paris!

Har du en yndlings-cafe i Jylland! I København eller der hvor du lige bor? Skriv gerne en hilsen til mig og fortæl mig, hvor jeg skal hen og spise kage næste gang!

4 thoughts on “Al den snak om sure citroner og Lemon Meringue.

  1. Kære Ulrika,
    Hvor er det sjovt, du skriver om “kage-cafeen,” det hedder den nemlig hos mine veninder. Den har jeg også selv skrevet om: http://www.becauseitmatters.dk/lemon-meringue-pie/
    Endda også ifm et indlæg om lemon-meringue pie, som jeg er aldeles forfærdet over, du ikke kan finde i Jylland.
    Jeg har boet i Århus og skal lige lægge hovedet i blød, om jeg kan komme i tanker om et sted, som har den. I sin tid kunne man få den hos Emmerys, men det tror jeg ikke, man kan mere.
    Mange hilsner, Mette

    Like

    • Hej Mette,
      Ja, er det ikke forfærdeligt! Og det tager så irriterende lang tid at bage Lemon Meringue selv! Så hvis du kommer i tanke om en cafe i Århus så sig endelig til!! Tak fordi du kiggede forbi på min blog!
      Mvh Ulrika

      Like

    • 🙂 har du også problemer med tænderne? 🙂
      Jeg har ofte tænkt på, at lave dem som små portions tærter, som en dessert. Det ville være lidt sejt! Man kan jo lave tærten færdig indtil marengs stadiet. Og. Så lige vupti ind i ovnen og brune marengsen lige inden servering. Jeg må lige tjekke din opskrift! 🙂
      HELT klart en kage der er værd at vente på! 🙂

      Like

Skriv et svar

