I sne står urt og busk i skjul.

20130323-100819.jpg

Jeg har indtil nu kun koncentreret mig om kager og brød opskrifter på bloggen, men jeg vil også gerne fortælle dig om mine roser og min have. Men desværre er der ikke meget, at fortælle om lige nu. Normalt ville jeg allerede på nuværende tidspunkt have klippet roserne og givet den første gang gødning. Derfor synes jeg, du skal have et smukt billede fra haven sidste sommer, så du forstår hvad jeg længes efter! På billedet nedenunder ser du min have begravet i sne. Det er også smukt, men jeg længes. Det bliver en lang og ensom påske for personale og ejerne af landets planteskoler! Det plejer ellers at være sæsonstart for dem i påsken.
Hvis du længes ligesom mig, kan du ose på nettet i stedet. En hjemmeside jeg er meget glad for er Peter Beales Roses. De har en rigtig god rosen-søgemaskine. Der kan du finde rosen til dit eget helt specielle sted med skygge, dårlig jord, mange blomster osv. I Danmark har vi også en meget fin rosen planteskole Knud Petersens planteskole Her har de mange tusind roser til salg og de sender dem gerne til dig via deres hjemmeside. Jeg har de sidste par år ønsket mig denne engelske rose fra David Austen Summer song Men den har en meget speciel farve, og jeg har ikke lige det perfekte sted i haven til den pt. Måske i en krukke? Men jeg må lige advare! Der kan gå timer foran skærmen, hvis du første går i gang med at kigge på roser på nettet! God fornøjelse!

20130323-103658.jpg

Skriv et svar

