En glad kagekone i London

Jeg er i London i disse dage, og det er et slaraffenland for en glad kagekone som mig! Jeg har sat mig for, at jeg skal spise kage-r hver dag. Jeg skal  jo teste, hvor man spiser de bedste kager i London til fordel for bloggens læsere, ikke sandt?

Igår gik vi faktisk efter at prøve  Hummingbird Bakery i Wardour Street, men det var da en skuffelse. Jeg må endnu engang erkende, at jeg slet ikke er til de der overpyntede cupcakes. Og det var lige før der var krise, fordi jeg var frygtelig kaffe-tørstig og kage-sulten. Heldigvis var der hjælp at hente allerede i cafeen ved siden af – L’ Eto Cafe. Der var så mange kager at vælge imellem, at jeg blev helt vægelsindet. Den..nej, den..nej, den.. Jeg endte med at prøve en Passionsfrugt Meringue og en Ricotta- Cheesecake.  Meringue med passionsfrugt er måske lige rigeligt sødt, men smagte alligevel vidunderligt! Derimod var Ricotta-Cheesecake’en en stor skuffelse. Den var både tør og kedelig, men det kunne jeg måske have sagt mig selv, fordi Ricotta har et meget lav fedtindhold. Jeg skulle have valgt den der Chokoladekage med blåbær på eller jordbærkage eller….. Livet er fuld af svære valg!
Tulipan billedet er fra Holland Park, hvor mange nød solen. Vi havde nemlig 23 grader sol og varme i går. Fantastisk! Idag skal vi i Kew Gardens, men det er desværre ikke særlig godt vejr idag. Temperaturen er faldet og der er regn i luften. Men pyt – London er skøn alligevel.
Hvis du har et tip til gode cafeer og kager i London, så send mig et tip!
2 thoughts on “En glad kagekone i London

Skriv et svar

