Biscotti med kardemomme.

Dette er en opskrift til en kardemomme-fans! Så hvis du elsker kardemomme ligesom mig, så må og skal du straks kaste dig over denne opskrift på Biscotti med masser kardemomme i. Jeg havde nogle pistacienødder tilovers fra jul, men ikke helt nok, så jeg supplerede op med mandler. Det blev de bestemt ikke ringere af! Men du kan bruge det, du lige har af enten mandler og/eller pistacier. Det ser så smukt ud med kun grønne pistacier i. Det er nemt og hurtigt at bage Biscotti, og så smager de 100 gange bedre end dem man køber. Dem man køber har ofte tilsat mandelessens og det bryder jeg mig ikke om.

Biscotti med kardemomme ca 25-35 stk:

  • 250 g hvedemel
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 tsk kardemomme
  • ½ vanillestang
  • 125 g rørsukker
  • 2 æg str M
  • 1 æggeblomme
  • 40 g pistacienødder
  • 60 g mandler
  • 50 g hvid chokolade

Skrab kornene ud af vanillestangen og bland det op med en smule af det afmålte rørsukker. Bland hvedemel, bagepulver, kardemomme, vanillekornene og rørsukker sammen i en skål. Tilsæt æggene sammen med nødderne og chokoladen. Brug helst en røremaskine, fordi ingredienserne skal blandes hurtigt sammen. Rul dejen ud til to lange pølser og tryk dem lidt flade. Bag dem på 170 grader varmluft i ca 25 min. Tag brødene ud af ovnen og lad dem køle af en smule. Derefter skærer du brødet i skiver. ca 1-1½ cm tykke. Læg dem tilbage på bagepladen og skru ned for ovnen til 150 grader. Rist dem til de er gyldne ca 10-15 min.

3 thoughts on “Biscotti med kardemomme.

  1. Kære Ulrika,
    har hertil aften lavet Biscotti med kardemomme – fordi jeg ligesom dig tilsyneladende ELSKER kardemomme.
    De er blevet så lækre, og jeg glæder mig til at servere dem imorgen for mine fødselsdags gæster.
    Et lille spørgsmål:
    Imens jeg lavede dem, undrede det mig lidt hvornår mandler, pistacie og den hvide chokolade skulle i, fordi det ikke rigtig fremgik af opskriften. Så det blev puttet i lige til sidst, jeg tilføjede ekstra mel ligeså.. da min dej klistrede ret meget.
    Men gode og lækre er de:-) Rigtig lækre, og virkelig nemme at lave.

    Like

    • Tak, for at du gjorde mig opmærksom på fejlen i opskriften. Jeg har nu skåret ned på mængden af æg, men du gjorde det rigtige og bare tilsatte mere mel end hvad den oprindelige opskrift anviste. Jeg har rettet opskriften til nu! Og ja, kardemomme er skønt!! 🙂
      Håber du får en dejlig fødselsdag i morgen, og at kagerne falder i dine gæsters smag! Tillykke med dagen i morgen!
      Kh Ulrika

      Like

      • Kagerne faldt i særdeles GOD smag – alle elskede dem.. og jeg henviste selvfølgelig til din blog.
        Godt, så var jeg ikke helt galt på den..;-)

        Jeg bruger ofte din blog – den er meget inspirerende

        Like

Skriv et svar

