Haven i Pinsen 2013

Der bliver arbejdet i haven i Pinsen! Jeg er så heldig, at have min svigerforældre på besøg i weekenden og de kan godt lide at hjælpe til i haven. Igår knoklede svigerfar og min mand med at flytte lavendler fra det (sjovt formede) trekantede bed til et nyt bed langs med huset. Det ser meget flot ud op af huset, synes jeg. Den helt store gevinst kommer når man åbner vinduerne for at lufte ud i stuerne, så strømmer lavendelduften ind. Skøn sidegevinst! Ellers nyder jeg det store bed langs med huset, hvor vortemælken står så flot og blomstrer for fulde drøn lige nu. Med hjælp fra svigerforældrene har vi næsten fået bugt med alle mælkebøtterne. Suk! Det føles som et frygteligt Sisyfos-arbejde nogen gange med de skide  mælkebøtter! På billedet fra den runde terrasse kan du måske ane tre nye potter med Hortensia. Dem fandt jeg i vores lokale Netto i dag til kun 100 kr for 3 stk. Det er billigt! De skal plantes ud i bedet ved den runde terrasse. Det er nemlig anlagt som et skyggebed med hvide og mørkerøde planter. Lige nu ser det dog ud som om de selvsåede Løvefod har overtaget det hele. De får lov til at blive stående, fordi de skygger så godt, så ukrudtet ikke kan få fat. Men når de begynder at blomstre, så plejer jeg at klippe blomsterne af, fordi de passer ikke ind i farverne i bedet.

Her til aften kommer min fader også på besøg. Jeg har planlagt en dejlig middag for os alle. Først grønne asparges med rejer og Sauce Mousseline derfter skal vi have en Oksehøjrebs steg med nye kartofler, Peberfrugt, tomat og Mozzarella salat og grøn salat. Til dessert skal vi selvfølgelig have en rabarber dessert – nemlig Rabarber- Tiramisu. Det glæder jeg mig til! Så nu skal jeg vist i gang med at svinge køkkengryderne. God Pinse!

Skriv et svar

