Haven i dag og status på ærteblomsterne – kap. 2

Det har været perfekt have vejr her i Sønderjylland i dag, og det var jeg glad for! Jeg trængte i den grad til noget have-terapi. Så det var bare skønt, at komme ud og få fingrene i den Sønderjyske muld! Jeg fik plantet de sidste af mine havekrukker til, og nu håber jeg, at de vil blomstre lystigt hele sommeren. Ærteblomsterne skulle også plantes ud i deres blivende sted for sommeren. Det var nogle frø, som jeg købte i Kew Garden i London i Bededags-ferien og som jeg satte til forspiring for et par uger siden -se her. Den ene sort ærteblomst er en lille lav dværg-lathyrus, som hedder “Cupid White”. Den skal altså ikke bindes op, men vokser som en lille blomst. Den glæder jeg mig meget til at se! Ifølge posen skal den have en fin parfumeret duft, selvom den er lille. Spændende!
Jeg håber, det bliver godt vejr i weekenden lige dér hvor du bor! Har du nogle haveprojekter i gang?
God weekend!

20130524-184954.jpg

20130524-185004.jpg

20130524-185021.jpg

20130524-185030.jpg

Skriv et svar

