Dagens rose og koldskål på terrassen.

Dagens rose i min have hedder Louise Bugnet og er en buskrose eller det man kalder en rugosahybrid. Den er en meget sund sort der blomstrer hele sommeren faktisk lige indtil den første frost. Det smukkeste ved rosen, er når knopperne står helt lilla-røde og samtidig blomstrer med blændende hvide blomster.

I dag har jeg nydt min første rigtige sommer fridag i haven i solskin. Jeg nød, at pusle rundt helt alene imens pigerne var i skole og min mand var på arbejde. Da pigerne fik fri fra skole havde jeg forestillet mig, at vi skulle have hygget sammen på terrassen med koldskål og jordbær. Men de havde andre planer! De havde aftalt, at tage til stranden med deres venner. Så jeg nød haven og mit eget selskab helt indtil aftensmaden. Til eftermiddagskaffen fik jeg koldskål, som jeg selv havde købt! Ikke alt er hjemmelavet her i huset. Jeg har fundet på en blanding, som smager vildt godt. Jeg blander alm koldskål med A38 med hyldeblomstsmag og dertil skivede jordbær og en knust Digestive kiks. Uhm! Prøv det næste gang du skal have koldskål!
Hvis du gerne vil prøve at bage Digestive kiks selv, så kan du finde min opskrift her

Skriv et svar

