Geranier og Rabarberkage

Det har været en rigtig dejlig havedag i dag. Jeg har sprøjtet roserne mod bladlus og andet utøj, og samtidig fik de også noget mod rust og meldug. Jeg bruger Baymat Calypso mod insekter og Baymat Ultra mod svampesygdomme. Jeg skulle egentlig have sprøjtet 1. gang for en måned siden, men bedre sent end aldrig forhåbentlig. Nu hvor alle roserne står med knopper, er forventningens glæde stor hos mig. Endnu en rose har allerede blomstret i flere dag – En Moyesii-hybrid der hedder Marguerit Hilling. Men jeg går og venter på det helt store flor, før jeg vil vise dig fotos af den. Så du må vente et par dage endnu.

Indtil da vil jeg vise dig en selskabsplante til roserne, som jeg er meget glad for. Det er geranium eller på dansk storkenæb. De findes i et utal af varianter. Den ene mere smuk end den anden. Jeg har nok mellem 8-10 forskellige slags i haven. De blomstrer næsten alleammen nu.

Til eftermiddagskaffen på terrassen havde jeg bagt Rabarberkage med marengslåg. Det er den kage, som indtil videre har fået flest hits på min blog. Og det kan jeg godt forstå, fordi den er bare god! Og tænk , jeg høstede endnu engang 400 g rabarber i haven! De er alligevel ved at blive til noget.

Skriv et svar

