Homeexchange i England

20130705-212208.jpg
Der er stilhed på min blog, fordi jeg i øjeblikket befinder mig i England, Lake District. Vi bytter hus med en engelsk familie og nyder bjergene og naturen omkring os. Du kan følge med i mine oplevelser på Instagram. Idag har vi besteget et bjerg på 455 m! Og tænk, vi gik selv hele vejen der op! Pyh! Det var hårdt, men belønningen var en vidunderlig og” breathtaking” udsigt fra toppen.

20130705-213113.jpg
Den helt store kulturchok var mødet med vores værters køkken. I værternes første introduktion til deres køkken foreslog de, at vi skulle lave mad i mikroovnen og på en grill-toaster! Det var simpelthen for besværligt, varmt og dyrt at fyre op i det store jern komfur her om sommeren, mente de. Jeg lå søvnløs hele den første nat og spekulerede over, hvordan jeg skulle lave mad til min familie i 14 dage i en mikroovn!! Jeg var forfærdet! Vores værter skulle heldigvis ikke rejse før næste eftermiddag, og det lykkedes mig heldigvis at få dem til at give min mand og jeg et kursus i at anvende deres store Esse komfur. Det er nu ikke svært at bruge på nogen måde, men man skal huske at tænde for det en time før man skal kokkerere. Ellers kan det ikke nå at blive varmt nok. Kager får jeg ikke lavet mange af i disse dage. I stedet tager vi gerne ud og drikker kaffe næsten hver dag, og så har vi altid rygsækken fuld af diverse biscuits. Det er jo noget englænderne elsker – tea and biscuits. Den der Digestives Lemon Cheesecake er ret god!

20130705-213828.jpg
Hvis du er nysgerrig på. homeexchange kan jeg varmt anbefale dig at tage et kig forbi hos Bytbolig.com Vi har igennem denne service på nettet fundet familier at bytte hus med i de sidste 4 år. Vi er meget glade for denne måde at holde ferie på. For det første nedbringer det vores totale feriebudget betragteligt, og dermed får vi flere penge til sjov og ballade på rejsen. Samtidig bor der nogen i vores hus imens vi er væk, og det er jo den bedste tyveri sikring man kan tænke sig!

20130705-214446.jpg

Skriv et svar

