Svært at finde lysten til at bage i den varme!

Nu er vi hjemme igen fra ferien i England, og hedebølgen er fulgt med os til Danmark. Det har simpelthen været alt for varmt til at bage, synes jeg. De sidste par dage har vejret i stedet tvunget os til stranden, og især tvunget os til at spise is i store mængder.
Men i dag har jeg været tidligt oppe for at hente en legekammerat til mit barn, og det gav lysten til at bage og sylte i stor stil, inden det blev alt for varmt. Har brugt en hel pose brun farin! Kig forbi på bloggen de næste par dage og find ud af, hvad jeg har bagt og syltet her til formiddags.

Haven er smuk lige nu med masser af roser og,stauder i blomst. Jeg har travlt med at vande overalt i haven. Hørte i går, at der kun er faldet 1 mm regn i juli måned indtil nu! Helt usædvanligt! Men roserne trives i vores lerholdige jord og giver masser af blomster, fordi leret holder på vandet i jorden. Alligevel har jeg vandet lidt de sidste par dage. Om aftenen når det bliver lidt køligere tager jeg en runde i haven og plukker alle de afblomstrede hoveder af de remonterende roser. Det vil nemlig give dem mere kraft til at blomstre hele sommeren, når de ikke begynder at sætte hyben.

Nu er frokosten sat på bordet af mine søde døtre og deres legekammerater. Efter frokost går turen til stranden endnu engang.
Nyder du det gode vejr? Får du bagt eller kokkereret i denne varme?

Skriv et svar

