Madeleins med hindbær til min fødselsdag


Jeg føler mig rig efter sådan en dejlig dag! I dag er det nemlig min fødselsdag og jeg havde alle mine søde veninder til kaffe og kage i eftermiddags. Jeg har verdens bedste veninder! De havde alle de fineste gaver med til mig, fulde af kærlighed og omtanke.Tak!
Jeg havde planlagt sådan nogenlunde, hvad jeg ville lave til mine gæster, men var også klar over, at jeg måske ville blive inspireret til noget helt andet, når jeg stod i SuperBrugsen. Af en eller anden grund forsvandt formiddagen bare for mig, og lige pludselig var jeg under et vældig tidspres. Da jeg endelig stod derhjemme i køkkenet med alle planlagte og uplanlagte ingredienser, var der kun 2½ time til mine gæster skulle komme. Jeg overraskede mig selv, og nåede at bage en Ribskage med marengslåg og 18 stk Madeleins med hindbær + koge en sukkerlage, køle den af (i fryseren) og blende vandmelon, sukkerlage og citronsaft til en melonsuppe. Imens rørte jeg også lige noget yoghurt, citronskal, vanille og flormelis sammen til en yoghurtis, som ismaskinen rørte for mig. Da de sidste hold Madeleines var i ovnen dækkede jeg bord, plukkede blomster i haven og lavede kaffen. Og så kom de første gæster! PYH!! Denne Madeleins var det eneste der var tilbage da gæsterne gik. Så det må vel kaldes en succes?


Find opskriften på Madeleins her. Brug kun saft og skal fra en ½ citron og læg 2 hindbær ned i dejen, inden du sætter den i ovnen. Opskriften til Ribskage med marengslåg finder du her Skift rabarberen ud med ribs.

Skriv et svar

