Pæretærte med kardemomme-mazarin

I dag har vi gadefest på vores villavej, og traditionen tro starter vi altid med et fælles kagebord. Alle medbringer en kage eller godter og en kande kaffe. Det er super hyggeligt! Bagefter fortsætter vi med forskellige lege for store og små. I år bliver der konkurreret om “Den gyldne hækkesaks” , så der var kamp til stregen!

Jeg nåede lige at bage en pæretærte med kardemomme-mazarin, inden jeg kørte afsted til koncert. Og var noget ærgerlig over, at jeg garanteret ikke kom til at smage noget af, fordi festen startede inden jeg ville nå hjem igen. Heldigvis var der lige to stykker tilbage, da jeg kom hjem. Det var jeg godt nok vildt glad for! I kan tro den smager godt!

Jeg brugte samme opskrift, som da jeg lavede fersken tærte med mazarin forleden, men tilføjede en 1/2 tsk stødt kardemomme til mazarinmassen. Og så brugte jeg ikke mandelmel i mazarinmassen, men kun hvedemel. Derimod dryssede jeg hakkede mandler henover tærten, som pynt inden den kom i ovnen.

Jeg havde ikke tid til at fotografere, så i må nøjes med billeder fra Instagram.

Find opskriften her

20130824-181313.jpg

20130824-181539.jpg

3 thoughts on “Pæretærte med kardemomme-mazarin

  1. Pingback: Blåbærtærter med bagt hasselnøddecreme. | Den glade kagekone

Skriv et svar

