Københavnertur i efterårsferien

20131002-093917.jpg
Der er kun lige godt halvanden uge til efterårsferien, og hold op hvor jeg glæder mig! Vi har byttet hus med en familie i København, Brønshøj i en hel uge. Det er 5. gang vi bytter hus gennem bytbolig.com Det er en billig og super god måde at komme ud og se verden eller sit eget land på. Vi glæder os rigtig meget til at komme til hovedstaden og specielt i efterårsferien, hvor der altid foregår så meget for børn og hele familien. Bl.a. skal mine døtre på workshop på Arken og se Frida Kahlo’s selvportrætter og bagefter male deres eget selvportræt. Jeg glæder mig til at se mine pigers selvportræt, men også til at se Frida Kahlo’s. Og så skal vi i Rundetårn siger min ældste datter! Der har hun nu været før, men det hører sig til på en København’er tur, mener hun.

Vi skal selvfølgelig også ud og drikke kaffe og spise kager! Og det vil jeg gerne spørge dig om: Har du en yndlingscafe i Københavns området, som vi bare skal prøve? Eller en restaurant? Vi planlægger også at besøge Roskilde, Hillerød og måske Helsingør. Modtager gerne tips om alt fra cafe, restauranter til sjove og spændende arrangementer for børn. Kender du til en speciel udstilling, arrangement eller museum?

Skal du også på efterårsferie? Hvor skal du hen? Måske kan jeg tipse dig, hvis du skriver en hilsen i kommentarfeltet, og fortæller mig hvor din ferie går hen!

3 thoughts on “Københavnertur i efterårsferien

  1. Hej Ulrika

    Hvor hyggeligt, at I skal herover!

    Hvis jeg skal komme med et par bud, så skal I på Tante T i Viktoriagade på Vesterbro – meget fint og hyggeligt, og populært, så bestil bord mindst et par dage i forvejen. Nose to Tail laver en god burger og Kalaset i Vendersgade laver dejlige pandekager og god brunch. Hvis vejret er godt, så gå en tur i Dyrehaven og drik varm kakao på Restaurant Jacobsen. Der foregår normalt også sjove ting i efterårsferien på Frilandsmuseet.

    Det var i hvert fald et par foreslag!

    Bedste hilsner
    Sofie

    Like

    • Hej Sofie!
      Jeg har været hos Tante Te. Der er så hyggeligt, og jeg har det allerede på to do- listen, kan du tro! Men godt du mindede mig om, at huske at bestille bord!
      Ja, Frilandsmuseet! Der var jeg flere gange som barn sammen med min elskede farmor og farfar. Det havde jeg helt glemt! Jeg skal helt klart ind og tjekke deres program for efterårsferien. Kalaset og pandekager lyder også rigtig godt. Min den yngste elsker pandekager! Tak for de gode tips!
      Skal du på ferie?
      Kh Ulrika

      Like

Skriv et svar

