Minimuffins med brombær til min store pige!

 

I tirsdags fyldte min søde store datter 12 år. Tænk, hvor bliver tiden dog af… Hun havde inviteret hendes tre bedste veninder til eftermiddagshygge og jeg forkælede dem med boller, chokolade, æblecrumble og de her små minimuffins med brombær og marcipan.

Minimuffins med brombær og marcipan:

  • 2 æg
  • 70 g sukker
  • 50 g marcipan groftrevet
  • 100 g mel
  • 3/4 tsk bagepulver
  • 1 tsk vanillesukker eller ½ vanillestang
  • 1 spsk
  • 100 g smør smeltet og afkølet
  • Frosne brombær – 1 enkelt til hver muffin

Smelt smørret og lad det køle af. Pisk æg ,sukker og marcipan sammen til det er luftigt og skummende hvidt . Det tager ca 4-5 min. Bland melet med bagepulver og vanillesukker. Hæld mælken i smørret og vend mel- og smørblandningen skiftevis i æggemassen – Meget forsigtigt så du ikke ødelægger den fine luftige dej. Tænd for ovnen imens på 200 grader alm. ovn. og bag dem i 8 min. Det er meget vigtigt, at de kun lige er bagt ellers risikerer du, at de bliver tørre. Så hold øje med dem!

Idag skal vi fejre både min store pige og min mand med brunch sammen med familien. Min søster kommer ovenikøbet hjem fra London! Det glæder jeg mig til. Jeg vil prøve at få taget nogen billeder fra brunchen, fordi jeg har planlagt en masse lækker mad og kager bl.a. en gulerodskage med flødeostglasur og en marmorkage.

Skriv et svar

