Mini-hindbærsnitter – når man har hovedet under armen.

Pludselig havde jeg en masse mørdej på køl, fordi jeg havde hovedet under armen, da jeg lavede mørdej i weekenden. Brugte den sædvanlige 3-2-1 opskrift – 300 g mel og 200 g sukker og…. Nej! Det er jo mel, smør, sukker og så et æg! Nu havde jeg fået hældt dobbelt op af sukker ned i melblandingen, så der var ikke andet at gøre end at hælde dobbelt op af resten af ingredienserne. Pyt! Der er så mange ting, man kan bruge en god mørdej til. For eksempel de her mini-hindbærsnitter. Det er såre simpelt.  Jeg rullede mørdejen ud, smurte hindbærmarmelade på, foldede den sammen på midten og trykkede små fine Mini-hindbærsnitter ud. Ind i ovnen med dem på 200 grader i ca 10-12 min eller til de er fint lysebrune.

Jeg har stadig en klump mørdej liggende i køleskabet, og den vil jeg bruge til at lave en Lemon Meringue. Jeg ELSKER Lemon Meringue Og det passer lige med, at min søster kommer på besøg fra i morgen og henover weekenden. Så skal vi da have en dejlig Lemon Meringue, ikke sandt? Det er jo ikke hver dag, hun kommer forbi hos mig.

Skriv et svar

