Nyt fyld til dine svenske bullar – kanel,æble og marcipan & vanille og marcipan.

Jeg har haft fri fra arbejde den sidste uge, og det har givet mig tid til at bage og eksperimentere lidt mere i køkkenet. En ting som jeg tit gør når jeg har fri, er at bage en kæmpe portion kanelbullar. Jeg havde lyst til at afprøve nogle nye slags fyld, så det var bare at komme i gang. Jeg endte med at lave to slags fyld – En med æble, marcipan, kanel og smør og en med vanille, marcipan og smør. Opskriften på Svenske kanelboller finder du her.

Fyld 1:

  • 1 groftrevet æble
  • 100 g  bagemarcipan
  • 70 g stuetempereret smør
  • 2 tsk kanel

Fyld 2:

  • 100 ren rå marcipan
  • 70 g stuetempereret smør
  • en hel masse vanille fra Vanilletwisteren

Som sædvanlig er det bare at bikse det hele sammen. Jeg plejer at rive marcipanen på den grove side af et rivejern.

2 thoughts on “Nyt fyld til dine svenske bullar – kanel,æble og marcipan & vanille og marcipan.

Skriv et svar

