Blå marengs er mega-sejt!

“Blå marengs er mega-sejt, mor!” Citat ældste datter. Hun er nemlig lige så fascineret af min ny indkøbte kogebog “Meringuegirls cookbook” og deres sjove farverige marengsunivers, som jeg er.  Synes lige, i skal se de flotte blå kyskager min ældste datter har lavet i eftermiddags. Hun er dygtig!

Et tip godt tip fra Meringue girls er, at putte det sukker du skal bruge i ovnen på 200 grader varmluft ca 6 min Lad det lige blive brunt i kanten, inden du tager det ud. På den måde skulle det være lettere at få opløst sukkeret i marengsmassen. Måske virker det? Jeg ved ikke rigtig, om jeg er overbevist. Det skal vist prøves et par gange. Og de bruger kun almindeligt sukker – ikke flormelis. Når du har hældt sukkeret i de piskede hvider, skal du fortsætte med at piske i 5-7 min. Se min opskrift på Kyskager her.

For at få de flotte blå striber pensler du din sprøjtepose indvendigt med en god frugtfarve. (Jeg har lige investeret i disse her fra Wilton.) Derefter fylder du din sprøjtepose med marengsmassen og trykker dine kys ud. Voila – stribede kys!

This slideshow requires JavaScript.

3 thoughts on “Blå marengs er mega-sejt!

  1. Hej Ul, så lige “the Meringue Girls” på tv i går med Paul Hollywood (“the Silver Fox from the Great British Bake off”). De var meget trendy – jeg tror ikke de spiser så mange marengser selv! De viste, hvordan de laver kys. De brugte en plastic sprøjtepose og klippede bare tutten af. De var ret store kys🙂 De viste også den flotte multifarvede lagkage og deres pavlova med figner og pistachios – mums!!!

    Like

    • Hej!
      Ja, jeg har godt set at de skulle på tv med “the man himself!”. Syntes jeg så et link til youtube eller lign et eller andet sted, hvor man kunne se udsendelsen. Jeg må vist lige Google🙂 Vi har planlagt, at lave den der multifarvede til skolefesten. Det bliver sjovt!
      Knus, ul

      Like

  2. Pingback: Kagebuffet til min datters konfirmation – Tips til kager der kan laves i forvejen!  | Den glade kagekone

Skriv et svar

