De skete i de dage….Hvilke småkager skal jeg bage til jul?

Det skete i de dage…. Hvilke småkager jeg skal bage til jul? Jeg vil i hvert fald bage disse karamelsmåkager, og jeg kommer heller ikke udenom at bage Finsk brød. Det er mine yndlingsmåkager. Heldigvis er det ikke nogen udprægede julesmåkager, så jeg behøver ikke at længes hele året! Min kære husbond plejer at bage brune kager, og min søde gamle far plejer at medbringe vanillekranse. Er der så behov for mere? Ja! Pebernødder SKAL vi da også have. Ellers er det ikke rigtig jul!

Hvad skal du bage til jul? Er der nogen småkager, du bare SKAL have til jul? Eller prøver du noget nyt hvert år? Er der en særlig slags småkager du synes, at den glade kagekone skal afprøve?

12 thoughts on “De skete i de dage….Hvilke småkager skal jeg bage til jul?

  1. Hej Birgitte,
    Skal man ikke have et bestemt jern a la vaffeljern, men med et smukkere mønster, for at bage Sønderjyske råd? Det kunne egentlig være sjovt at prøve! Tak for inspiration og held og lykke med julebagningen!
    Kh Ulrika

    Like

    • Hej Ulrika,
      Jo, du skal have et specielt jern for at bage dem. Mit er fra OBH Nordica og hedder Krumkagejern, det er vist fra Norge, men jeg har købt det i Dk – Aabenraa.

      Kh Birgitte

      Like

  2. Jeg skal bage svenske pepperkakor – det er mine yndlingsjulesmåkager. Og så har jeg i år kastet mig ud i et eksperiment med honninghjerter, hvor jeg har haft en fordej ( http://frukofoedskoekken.dk/fordej-til-honningkager/ ) stående nogle uger nu og blive god og lækker. Er meget spændt på, hvordan de bliver! Ellers er vaniljekranse jo også næsten et must, og så har jeg en mand, der er en sucker for jødekager. Så mon ikke vi får sukkerbehovet dækket? 😉

    Like

    • Hej Louise!
      Det lyder spændende med honninghjerte eksperimentet! Det må jeg ind og kigge på 🙂
      Foreløbig har jeg lavet pebernødder, småkager m tørredekirsebær og valnødder, lakridssmåkager m tørrede blåbær, ingefær og chokoladesmåkager og igår lavede jeg en brunkagedej. Jeg tror også, vi overlever julen!! 🙂 🙂
      Mvh Ulrika

      Like

Skriv et svar

