Ingen jul uden brunkager!

Der bliver ingen jul her i huset, uden at jeg har brunkager! I min barndom bagte vi altid svenske pepparkakor, men det tager så lang tid at rulle ud dejen ud og udstikke pepparkakorna i alle mulige og umulige former. Det har jeg simpelthen ikke stressniveau til her i julemåneden. Så nu sværger jeg til Blomsterbergs brunkage opskrift. Den er supernem og smager fantastisk. Til og med ser den så smuk ud med mandler og pistacienødder i. Den skal skæres rigtig tyndt, synes jeg. Jeg bruger min gamle EVA elektriske skæremaskine, som jeg har arvet af min svigermor til at skære brunkagerne rigtig fine og tynde.  Jeg behøvede ingen frokost idag! Har gået og småspist af brunkagerne efterhånden som de kom ud af ovnen.  

Blomsterbergs opskrift på brunkager kan du finde på nettet. Prøv google!

4 thoughts on “Ingen jul uden brunkager!

  1. Hvor er de bare fine, Ulrika!
    Jeg har ikke selv bagt, men flere gange smagt, Mette Blomsterbergs brunkager og jeg er helt enig: det er en rigtig god opskrift!
    Sød historie med EVA 🙂
    Har du prøvet at kombinere brunkager og blå ost? Jeg ved, det lyder fuldstændig tosset, men det er noget så godt!
    Rigtig godt Nytår til dig og dine!
    Kh, Mette

    Like

    • Hej Mette,
      Tak! Jeg kan godt forestille mig at det vil smage godt ovenpå brunkager, men har ikke haft lyst til at prøve. 😉
      Har det desværre svært med blå ost.
      Godt nytår!
      Kh Ulrika

      Like

Skriv et svar

