Snegle med blå birkes og marcipan remonce og citronglasur til en solskins-søndag!

Idag har jeg forkælet min familie med de her lækre snegle til eftermiddagstheen. Det er snegle fyldt med en blå birkes og marcipan remonce og citronglasur på toppen. Jeg brugte lemoncurd både i remoncen og i glauren. Hvis du ikke har det hjemme kan du bruge henholdsvis reven øko-citronskal og citronsaft i stedet. Opskriften til bolledejen er den samme, som jeg bruger til svenske kanelboller. Men i stedet for kardemomme brugte jeg kornene fra en ½ vanillestang!

Remonce-fyld:

  • 100 g marcipan
  • 50 g blå birkes
  • 75 g blødt stuetempereret smør
  • 2 tsk lemoncurd eller 1 tsk reven citronskal

Riv evnt. marcipanen på et groft rivejern ned i en skål med det bløde smør. Tilsæt de blå birkes og lemoncurd og rør det hele godt sammen. Spredes ud på dejen på samme måde, som når du laver kanelsnegle.

Glasuren rørte jeg sammen af en ca 1 dl flormelis, 1 tsk lemoncurd og tilsatte vand til det havde en passende konsistens. Lad sneglene køle af i mindst 12 minutter, inden du hælder glasur over dem.

Det har været en dejlig solskins-søndag i dag! Min mand og jeg gik en rask gåtur i skoven, og imens satte min ældste datter sneglene i ovnen. Det var skønt at komme hjem til nybagte snegle og the sammen med pigerne! Har du også haft en dejlig solskins-søndag?

 

Skriv et svar

