Polarkakor med fennikel krydderi

Siden jeg postede dette indlæg “Äntligen kan du selv bage dem – Polarkakor” er der rigtig mange der har været forbi Den glade kagekone for at få opskriften. Så der må være mange derude, der lige som mig elsker det søde svenske brød. Hvis man er hardcore-svensk-brød-elsker, så skal der lidt mere smag til end bare det søde sirup. I Sverige er det meget almindeligt at krydre brødet med anis og/eller fennikel. Sidst jeg bagte polarkakor, brugte jeg 1 tsk stødt fennikel i dejen. Det blev rigtig godt og smagte meget autentisk. Jeg var straks tilbage i mormors køk i Nordsverige og helt væk i barndomsminderne efter bare en bid! Lige meget hvad så prøv at tilsætte fennikel, næste gang du bager Antligen brød! Find opskriften her – klik!

Skriv et svar

