Blåbærkage til en kardemomme-lover som mig!

Nogen uger findes overskuddet simpelthen ikke til at improvisere i køkkenet og finde på nye kageopskrifter. I stedet pløjer jeg mine kagebøger igennem, eller tager på biblioteket og låner en stak bøger til glæde og inspiration. Der er altid en masse nye bøger på hylden, eller nogen der bare ikke var hjemme sidst jeg var der. Det er hyggeligt at sidde med næsen nede i en madbog. Så læser jeg højt for familien: “Mmm…. Lyder det her ikke godt? Man tager…!”  Tror de synes, jeg er lidt underlig nogen gange, men de bærer over med mig – heldigvis! Når nu jeg ikke har haft energien og fantasien til selv at stå i køkkenet, så er det skønt at følge andre bloggere eller læse madmagasiner. En af de bage-magasiner jeg følger på Facebook er Hembakat, og den anden dag delte de en opskrift  på Blåbærkage med kardemomme og valnødder. Den opskrift måtte en kardemomme-lover som mig prøve! Og nøj, den er god! Den skal du bage! Den smager meget af kardemomme, så hvis du ikke kan lide kardemomme så find en anden opskrift. Jeg er vild med den!

One thought on “Blåbærkage til en kardemomme-lover som mig!

  1. Pingback: Gode”ta’ med kager” til skolen eller arbejdet når du har fødselsdag. | Den glade kagekone

Skriv et svar

