Fastelavnsboller og citronmuffins i anledning af vinterferien.

Nu er det endelig vinterferie og ovenikøbet snart fastelavn! Det fejrede vi den anden dag med fastelavnsboller og citronmuffins. Opskriften på fastelavnsboller var en af de første opskrifter på min blog, men det er ikke min egen opskrift. Næ, det er min svigermors opskrift, og den er bare god! Jeg fik hjælp af min yngste datter til at lave fastelavnsboller, og vi hyggede os rigtigt. Det var hendes ide med gul glasur. Det synes jeg, blev flot.

Jeg havde også et glas lemoncurd tilovers forleden dag, og jeg skulle da have lagt en klat lemoncurd ind i fastelavnsbollerne sammen med lidt reven marcipan, kom jeg i tanke om bagefter. I stedet bagte jeg citronmuffins. Og det var såmænd heller ikke så ringe. Jeg brugte en af de mest populære opskrifter på bloggen – nemlig mine …… Med italiensk marengs på toppen. Jeg havde ikke flere æg hjemme, så jeg måtte undlade toppingen. I stedet fik de et drys flormelis på toppen. Du kan evnt også røre en almindelig glasur af lidt flormelis, 1 -2 tsk citronsaft.

Min yngste datter fejrede fastelavn i skolen i fredags, og hun vandt 1 præmie for bedste udklædning. Hun var pirat med klo – Kaptajn Klo? Hun var i hvert fald en sød pirat sammen med sin veninde der var Katniss Everdeen.

Min opskrift på Gammeldags fastelavnsboller med creme

Min opskrift på Citronmuffins.

Skriv et svar

