Stikkelsbærmarmelade med hyldeblomstsaft.

Elsker sommeren med frugt og bær i massevis! Jeg har plantet en hel del bærbuske i min have, men desværre trives de ikke fantastisk godt. Men lidt er også godt, siger man jo. Så min glæde var stor, da vi høstede 545 g stikkelsbær af havens eneste busk. Har du et godt tip til at få bærbuskene til at give mere? Skriv endelig en kommentar og fortæl mig, hvad jeg skal gøre. Det halve kilo stikkelsbær skulle selvfølgelig omsættes til en marmelade med en snert af hyldeblomst. Hvis du er fan af hyldeblomst, så prøv denne kombination. Den er så fin!

Stikkelsbærmarmelade med hyldeblomstsaft:

  • 545 g stikkelsbær
  • 0,75 dl vand
  • 300 g sukker
  • 2,5 spsk hyldeblomstsaft
  • evnt ½-1 tsk rød melatin

Kog stikkelsbærrene med vandet i 15 min.

Hæld sukkeret over og kog videre i 8 min.

Tilsæt hyldeblomstsaft og evnt rød melatin under omrøring.

Hæld det straks på glas.

Skriv et svar

