Kardemomme-kage med brunet smør i min nye fine form.


Til min fødselsdag fik jeg den flotteste kageform af min mand og mine døtre. Den er fra Nordicware, og jeg har længe ønsket mig sådan en. Du kan købe de flotte forme på denne hjemmeside: Klik her! Jeg fandt faktisk denne form i Amsterdam i sommers i en lækker køkkenudstyrs-butik. Jeg viste den selvfølgelig frem med stor begejstring til mine døtre. Men pludselig skulle vi videre, sagde de. Og så fik jeg ikke købt formen. Mærkeligt nok, så var min mand pludselig væk. Da vi fandt ham igen, var hans rygsæk sjovt nok blevet frygtelig tung! Jeg kunne jo slet ikke gætte hvorfor! Men glæden var altså stadig stor hos mig, da jeg til min fødselsdag pakkede den flotte gave op! Formen hedder “Heritage”. Nordicware laver vildt mange flotte forme, og jeg føler der måske kan være en ny samlermani under opsejling. 

For et par weekender siden havde vi et job med Alskvartetten (Se vores hjemmeside her!). Vi mødtes hos mig inden for at drikke kaffe, og de skulle selvfølgelig have kage – bagt i den nye form. Jeg gik på nettet for at finde inspiration til noget andet end den sædvanlige Marmorkage, og fandt denne lækre opskrift på Kardemomme-kage med brunet smør hos Hembakat – Fredriks Fika. Han havde også bagt sin kage i en Nordicware form, og den ser bare så flot ud. Jeg elsker jo kardemomme, så det var ikke nemt at komme udenom denne kageopskrift. Min yngste datter og jeg gik i gang med at pille kardemommefrø ud af de grønne kardemommekapsler. Et frygteligt hyggeligt pille-arbejde, men det smager så godt med nystødt kardemomme. Du kan selvfølgelig bruge alm stødt kardemomme. Det var skægt at lave brunet smør. Det duftede af barndom og farmors køkken. Så hvis du skal bage i weekenden kan jeg anbefale denne duftende og bløde sandkage med kardemommesmag! God weekend!

Skriv et svar

