Luciafest med familie og venner.

I dag har jeg holdt en rigtig hyggelig Lucia-fest sammen med min familie og venner. En fest som jeg har drømt om i mange år, men det har bare aldrig passet ind i et stresset juleprogram før i år. Så jeg havde glædet mig meget til i dag, og havde planlagt det helt store kagebord. Det krævede, at jeg stod rigtig tidligt oppe i morges. Det var stadig bælgravende mørkt, da jeg satte thevandet over og tændte adventslysene. Det blev en dejlig stille stund, og imens familien stadig sov, gik jeg i gang med at bage. Lucia kræver nybagte Lussekatte og Luciaboller vendt i smeltet smør og sukker i massevis! Derudover bagte jeg 2 Krydderkager med julens krydderier, som blev pyntet med glasur og granatæblekerner. I den sidste uges tid har jeg også bagt Pebernødder og min mand har bagt Karamel småkager. Her er link til opskrifterne:

Kl 13 kom de første gæster med søde værtindegaver og godt humør, og det blev præcis den hyggelige Lucia kom-sammen, som jeg havde drømt om. Og det er helt sikkert, at jeg i de kommende år vil prioritere at gentage hyggen og glæden og samværet med min familie og gode venner. Mere travlt skal vi ikke have, end at det kan lade sig gøre, vel?

Skriv et svar

