Kardemommeboller til en kardemommelover.

Hvis du er en kardemommelover, så skal du bage kardemommeboller! De er virklig heftige! Hvis du er bange for at det bliver for meget, vil jeg anbefale, at du skærer ned på den stødte kardemomme i dejen i stedet for i smørcremen. Men det kan ikke anbefales, hvis du spørger mig. Jeg elsker nemlig kardemomme! Og sammen med en god kop kaffe er det den bedste “fika” man kan få efter min mening. (“Fika” er svenskernes eftermiddagskaffe-hyggestund).

Du skal bruge min opskrift på Kanelboller – find den her. Istedet for kanelsmør laver du kardemommesmør.

Kardemommesmør:

  • 150 g smør
  • 1 dl sukker
  • 2 tsk kardemommekerner som du støder selv eller 2 – 3 tsk færdigstødt kardemomme

Bare rør det hele sammen! Se hvordan du laver kardemomme-snurrer i denne lille film på youtube – klik her

 

 

2 thoughts on “Kardemommeboller til en kardemommelover.

    • Hej Christina,
      Ja, helt klart! Der skal kardemomme i kanelboller! Men de her kardemommeboller er virkelig for hardcore kardemomme fans🙂 Og jeg elsker dem! Tak for din hilsen!
      Mvh Ulrika

      Like

Skriv et svar

