Rabarberkager hos den glade kagekone.

image

Nu er det endelig rabarsæson igen! Jeg er så glad for kager med rabarber, og du kan finde masser af opskrifter på rabarberkager på bloggen. Den nemmeste og hurtigste kage er Rabarber-ingefær crumble.
Den er min families favorit rabarberkage.
Faktisk er crumble pie godt hele året – om sommeren med bær,  om efteråret med brombær og pære og om vinteren med æbler. Det er en kage mine døtre ofte laver helt selv.
Sidste weekend lavede vi en ny variant med rabarber og stikkelsbær, og den den spiste vi på terrassen i solskinsvejr. Så blev det endelig sommer sådan rigtigt!

image

Igår aftes havde vi gæster, og de skulle selvfølgelig have rabarberkage til dessert! Til dem lavede jeg en Klassisk rabarbertærte. Inspireret af trend på Instagram hvor de udstikker blomster og blade af mørdejen og laver overdådige udsmykkede tærter, lavede jeg små blomster istedet for det klassiske gitterlåg.  Det blev fint.

image

Hvis du gerne vil se alle opskrifter på rabarberkager, rabarbertærte, rabarber crumble, rabarbersaft, rabarberkompot eller rabarber……? Så tryk på tagget rabarber lige nedenunder 👇🏻

Skriv et svar

