Scones til søvnige teenagers.

Uhha, det er virkelig blevet sommerferie og jeg har en teenagepige der udnytter chancen for at sove længe – rigtig længe! Jeg kan ikke nænne at vække hende, når vi bare er hjemme og ingen planer har. Men den anden dag var det kun os 2 der var hjemme, og så ville jeg gerne udnytte chancen for at forkæle og hygge mig sammen med hende. Så jeg bagte scones til morgenmad, eller det var vist mere brunch ( læs frokost = kl 12), til hende. Det blev en skøn hyggestund med min søde ældste datter. Hun kunne godt lide dem. Hun spiste 5 stk! Her kommer opskriften på at få en teenager op af sengen i sommerferien:

Scones 8 stk:

  • 180 g mel
  • 30 g sukker
  • Nip salt
  • 2 tsk bagepulver
  • 70 g koldt smør
  • 1/4 dl mælk
  • 1/4 dl A38
  • 1/4 dl piskefløde

Bland de tørre ingredienser og smuldr det kolde smør i dejen. Brug gerne en køkkenmaskine, fordi det er vigtigt at du ælter dejen så lidt som muligt. Dejen skal ikke æltes! Kun samles! Hæld de våde ingredienser i og rør/ælt kun lige så dejen er samlet. Rul en pølse og skær 8 Scones ud. Bag dem på 175 grader alm ovn i 12- 15 min. Nyd dem sammen med din søde teenager! ❤

Skriv et svar

