Æblecrumble er min families favorit.


Jeg nåede ikke, at tage nogen billeder af den færdige æblecrumble. En, to, tre så var den spist! Det er nemlig verdens bedste æble crumble i følge min kære husbond og mine to tøser. I weekenden laver jeg ofte til stor jubel en crumble til dessert? Det passer så fint med lige at smide den ind i ovnen, når jeg har råbt værsgo. Så er den lun og lige til at spise, når vi når til desserten. Jeg har eksperimenteret i snart mange år med at finde den mest optimale crumble dej. Den skal helst knase rigtig godt og smage lidt af knuste havresmåkager, og det er endelig lykkedes for mig med denne opskrift!
Hvis du ikke har noget mandelmel, så kan du bare bruge lidt mere hvedemel. Men hvis du har en lille blender, så er det hurtigt at lave sit eget mandelmel. Bare kør med blenderen indtil du har fint, fint mel.
Det bedste ved denne crumble er, at den er så utrolig nem at lave. Især hvis du både har en køkkenmaskinen, til hurtigt at samle crumble’n, og den der sjove æbleskræller, som du ser på billedet. Den er fantastisk. Du sætter bare æblet på, svinger på håndtaget. Vupti, så er dit æble skrællet og skåret ud i en lang spiral. Skær æblet igennem, og så har du fine tynde både lige til at smide ned i en ovnfast form. Vend æblerne med 2 spsk sukker og 2 tsk kanel. Derefter smider crumble’n ovenpå æblerne og ind i ovnen på 200 grader varmluft. Efter ca 20 min har du verdens bedste æblekage! Server kagen med flødeskum, creme fraiche eller vanilleis. Det er guf!

Jeg bruger denne crumble året rundt til alt slags frugt. Prøv f.eks. med pærer og brombær eller blommer vendt i vanillesukker eller hindbær og ferskner eller..? Find min opskrift til crumble her!

Fortæl gerne om lige netop din favorit crumble. Tryk på indlæggets overskrift og så kommer du til indlæggets egen side. Nederst på den side er der et felt, hvor du kan skrive en hilsen til mig. Jeg vil blive mægtig glad for, at høre fra dig!

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.