Kagebuffet til min datters konfirmation – Tips til kager der kan laves i forvejen! 


Der sker ikke meget på bloggen for tiden, men der er fuld gang i køkkenet hos mig alligevel! På fredag skal vi nemlig holde konfirmation for vores ældste datter, og maden og kagebuffetten står jeg selvfølgelig selv for. Det er som udgangspunkt en udfordring, men jeg er desværre blevet ekstra udfordret, fordi jeg er kommet til skade med mit knæ. Så typisk at den slags skal ske, når man har død-travlt! Men lige meget hvad så er udfordringen – at alt hvad der kan laves af mad og kager på forhånd,  er bare det smarteste. Så jeg har været på jagt i hukommelsen, i alle mine kogebøger og på nettet for at finde inspiration. Og så har jeg fået hjælp af en sød veninde og min kære svigermor.

KAGEBUFFET TIL KONFRIMATION:

Blåbærmousse kagen er helt færdig, men ikke pyntet, og lagt i fryseren. Den tager jeg op aftenen før og stiller i køleskabet til optøning. På selv dagen skal den så pyntes færdig med blåbær og hvid chokolade.

Bundene til Brødtort’en, den Blå kage og Chokolade Ombre-kagen er også lagt i fryseren. Dem tager jeg op dagen før om morgenen – og lægger den sammen aftenen før. Pyntes helt færdig på selve dagen. OBS! Double cream fløde som bruges i opskriften til Chokolade-Ombre kagen kan købes i Super-Brugsen!

Marengs er bagt og lagt i en plastickasse med tætsluttende låg.

Rabarbercrumble er lavet, men ikke bagt, og stillet i fryseren. Den kan tages direkte ud af fryseren og stilles i ovnen, så den er lun ved serveringen.

Hvis du gerne vil se billeder fra de sidste uger i mit glade kagekone køkken, så kan du følge mig på Instagram. Der har jeg løbende lagt billeder op af bageprocessen.  Jeg lover at tage nogle billeder på selve dagen af kagebuffetten. Nu må jeg løbe, fordi jeg skal skrive indkøbsseddel. Mangler alt andet end kagerne – Men det er jo også det vigtigste, ikke sandt?

6 thoughts on “Kagebuffet til min datters konfirmation – Tips til kager der kan laves i forvejen! 

  1. Sidder og ser alle de fine, lækre kager du lægger op  på instagram. Chokoladekagen ser meget fristende ud. Men hvad bruger du i stedet for double cream? Man kan vel ikke bytte det ud med almindelig piskefløde, vel?
    Mange hilsner Jette

    Like

    • Hej Jette!
      Jeg byttede det ud med alm piskefløde, men det blev ikke rigtig tykt nok. Næste gang vil jeg bytte et par blade husblas i cremen eller måske bare smøre med saltkaramellen alene uden fløde i. Det blev en super flot kage! 😀
      Kh Ulrika

      Like

  2. Hej,
    Tak for kage inspiration 😃 jeg har lavet kagen med blåbærmousse og kiksebund til mine børns skolefest, det var en stor succes. Den var super flot og lækker.
    Jeg vil også gerne prøve at lave chokolade Ombre kagen, men hvad er dulce de leche? Er det det mælk i en dåse?
    Mange hilsner Birgitte

    Liked by 1 person

  3. Hej Birgitte!
    Jeg er glad for at høre, at blåbærmousse kagen også var en succes hos jer!
    Jeg brugte et glas karamel fra Bonne Mamam, som jeg har haft stående i køleskabet længe, men ikke rigtig vist hvad jeg ville bruge det til. Her kom det så til sin ret. Men du har ret – du kan selv lave Dulce con leche af en dåse kondenseret mælk. Prøv at søg på Google. Jeg ville som sagt overveje at bruge husblas i karamel/fløde blandingen. Eller helt undlade fløden og bare bruge saltkaramel alene. God fornøjelse med kagen. Den smagte himmelsk!
    Kh Ulrika

    Like

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.